Vi arbejder på VR TRAINER, en virtuel træningsbane til de kliniske procedurer.

McDonald's

McDonald’s proof of concept handlede om optimering af jobtræningsprocedurer, og at øge nye medarbejderes ydeevne. Læs om hvordan vi kombinerede den nyeste virtual reality (VR) teknologi og e-learning for at skabe den ultimative jobtræningsoplevelse.

Vores udfordring

I en perfekt verden ville folk kunne læse et sæt instruktioner og omdanne disse til praksis. Virkeligheden er imidlertid ikke helt så enkel. Så vi tænkte - hvordan kan vi forbedre dette?

Oplæring af nyt personale vil altid koste penge, og det tager ofte et stykke tid, før nye medarbejdere har tjent investeringen hjem igen. Ydermere vil nye medarbejdere ofte ikke præstere deres bedste under stressede forhold i et "live" scenarie, da det kræver grundig træning. Der vil i samme scenarie også opstå risikoen for person- og udstyrsskade, som på mange niveauer kan være kostelige.

Innopixel 3D model

Kombinationen af Virtual Reality (VR) teknologi og e-learning skaber til sammen den ultimative simulering af en jobtræningssituation.

Vores tilgang

Vores mål var at kombinere teoretisk viden med praktisk erfaring, for at revolutionere hvordan virksomheder træner deres medarbejdere. Vi arbejdede sammen med restaurantchefer og andre medarbejdere for at lære om McDonald's' arbejdsgange.

Virksomheder som McDonald's er specialiseret i en verdensomspændende standardiseret oplevelse, og de anvender et strengt kodeks i træning og procedurer. Vi ønskede derfor at indarbejde de mekaniserede produktionsprocedurer i et inspirerende e-learningsmiljø udviklet i en realistisk Virtual Reality (VR) situation.

Innopixel 3D model
Innopixel 3D model
Innopixel 3D model

Vores løsning

Vi udviklede et brugerdefineret 3D træningsmiljø til HTC Vive® VR-headset. Træningsmiljøet blev modelleret efter de egentlige standard køkkenenheder, der blev brugt af McDonald's.

Det var vigtigt for os at vise konceptets fleksibilitet - at virksomhederne kan have fuldt tilpassede digitale miljøer, der kan tilpasses til deres produktionsflow. Nøglen er et 1:1 forhold mellem teori, digital repræsentation og det faktiske fysiske arbejdsmiljø.

I et digitalt VR-miljø er mindre fejl omkostningsfrie og fatale fejl sikre - derfor kan det betale sig.

Vores konklusion

Vi er fuldt overbeviste om, at dette proof of concept er et glimt af fremtiden for jobtræning i større organisationer. Systemet vil reducere oplæringsomkostningerne, forbedre medarbejdernes kompetencer og skabe tillid til nye medarbejdere, der kan begynde at skabe værdi fra dag 1.

Ansatte vil være langt mere selvsikre i deres viden og evner, når de går ind i det faktiske produktionsanlæg, og de vil være i stand til at klare stress og uforudsete situationer på en meget bedre måde.

Projekt Partners

Vi samarbejdede med

Ekspertise brugt

  • Unity® development
  • 3D modeling
  • 3D animation
  • Sound design